När jag inte jobbar, letar lägenhet eller springer ärenden så tänker jag lite på livet. På vad jag vill ha ut av det och så. Nu har jag satt min första fot på ett företag. Tagit mitt första kliv ut ur boet.
 
Jag borde känna hemlängtan. Men jag gör det inte.
 
Jag saknar såklart min familj, mina vänner. Men inte mer. Det stannar där, avtar vid den stad som jag kände för väl. Jag var så trött på Sverige, på tjejer som hade exakt samma klädstil, på ett snävt utbud och tråkiga attityder. Trots att jag bara varit här i fem veckor nu så känner jag mig som en ny människa. Jag har sett mer nu. Jag växer här, utvecklas, ser något nytt. Det finns inget mer givande än det. Och framförallt så lär jag mig att leva med mig själv.
 
Stockholm och Sverige har självklart sina fördelar, men just nu så behöver jag inte den staden. Och jag vet ju, att den kommer stå kvar precis likadan som när jag lämnade den. Det är ju det som är both the blessing and curse of Sweden.
 
Så, då kanske ni undrar vart jag kommit på listan av saker jag vill få ut av mitt liv, och jag kan lugnt svara att jag inte alls vet än men att jag får mer och mer klart för mig för varje år som går.
 
1. Vi lever i ett sjukt konsumtionssamhälle (jaa jag bor ju just nu 2 min från oxford street och får aningen adhd-utbrott när människor fäcktas med kassar). Materiella saker är viktiga, ibland, men, inte egentligen, inte så viktiga som man kan tro. Säger jag tänker ni då, som älskar kläder och har ett ohälsosamt förhållande till allt som glittrar. Vidare till punkt tvååå.
 
2. Så det viktigaste är alltså att umgås med människor som man gillar, (skita i folk som trycker ner än mer än upp) och framförallt spendera tid med personer som gillar en tillbaka = Give and take relationship. *goal* -> Och att tillslut då hitta en människa som man inte kan tänka sig att leva sitt liv utan. En som man kan skratta med och som älskar en ända in i benmärgen (hur fucked up man än må vara). 
 
3. Upptäck, livet är för kort för att spendera på ett ställe.
 
4. Pröva. Pröva allt tills man ser vad som passar.
 
5. Ha kul, SKRATTA mycket, se livets guldklimpar och ta inte allt för personligt eller på för stort allvar.
 
6. Var generös, INGEN gillar någon som är snål. Bjuda på sig själv, både känslomässigt men också att våga ta plats, våga vara sig själv och SÄGA IFRÅN när något är fel.Stå för sina åsikter! Att våga i allmänhet är underskattat. Hard to do* -" but to many hands have been left unheld because someone was too afraid to reach out".
 
 
 
 
Och förlåt, förlåt för att jag stavar som en kratta, för min skeva uppdatering and so on. Men det är så mycket nu att jag inte har tid längre. Jag måste fokusera lite på att få livet att gå ihop här nu, men flytten och allt, och ha lite roligt där emellan ;)... Puss and love and all of that shit
 

Kommentera

Publiceras ej