Förlåt för att jag har varit SÄMST på att uppdatera. En till vecka har gått, can't believe it. Im so happy. Verkligen, jag är lycklig. Det var längesen jag kände mig så tillfreds med livet trots att jobbet är slitigt och det mesta en riktig jävla uppförsbacke så kan jag ändå titta på mig själv i spegeln på ett annat sätt nu. Jag är en annan Isabelle, en ny människa som har tvingats the hard way att bli bästakompis med sig själv.. Allt jag gör, allt jag har åstakommit började trotsallt med en dröm jag hade, en vision, och nu sitter jag här, mitt i drömmen.
 
Jag klippte mig idag för första gången på ett ställe som var svårt att hitta men värt priset. Känner mig som en million-dollar-baby med lockarna hon fixade på mig idag. Älskar att klippa mig, mår superbra av det. NI vet ju hur  nogrann jag är med mitt hår. Har jag en bra hårdag är allt möjligt. Lol. Ytlighetsfaktorn är inte så hög som den låter..
 
Och vilken frisör det var också. En riktig pepp-frisör som sa att jag skulle vara stolt över mig själv, att jag skulle titta mig själv i spegeln och säga fyfan vad jävla bra du är som klarat detta. Hon sa att hon gjorde det varje dag. Inte bara för att det är så förbjudet, men för att hon åkt från landet lagom för 4 år sedan och nu har en egen salong i London. För att hon kämpar, men också lyckas. Jag tyckte att hon var skitcool. Dock är jag fan inte redo för hela prisa sig själv spegel grejen. Det blir jag nog aldrig. Sa jag att hon va skånsk? Det var hon. Jag älskar skånskar.
 
Påvägen till frissan gjorde jag universums största tabbe. Min fina hatt höll på att ramla av och precis som jag ska fånga den så glömmer jag bort att jag har en juice i handen och häller den över HELA mig. Man kan väl säga att jag var ganska säker på att dagen skulle gå utför efter det. Inte hade jag nån rolig kompis med mig att skratta med heller. Så där stod jag mitt på nån gatan och skrattade (i kombination med en mängd svenska svordommar) åt mig själv. Livet alltså. Fan.
 
På eftermiddagen köpte jag en ny hatt, jättefin grå var den och jag har provat den flera gånger innan. Har blivit en riktig hattälskare. Livet i hatt är helt enkelt bättre. Köpte en fransväska på hm också (läder = good) som jag ska ha när jag går ut och inte tolererar den clutch jag tog med mig hit som är enorm otymplig och lätt att lägga bort (glömma bort).
 
Ikväll kommer Jenny hem till mig. En tjej som jag träffat här och som varit här bara några veckor mer än mig. VI ska åka till Shoreditch, typ som Londons söder fast, jaa, det är ju London liksom så det är ju en helt annan femma. Hoppas på en rolig kväll, vart den slutar vet vi inte än, förmodligen en klubb som heter Cargo.
 
Men det var inte bara frissan som peppade mig idag. Nej, idag visade sig Londons grabbar vara riktiga gentlemens också. Först var det supersuper söt kille på ett kafe som fick mig att få lite fjärilar i magen, hihi, längesen det hände nu. Och lite senare en annan kille som stoppade mig på gatan ?!?!?! Man kan väl säga att jag inte är van vid att sådant händer liksom mitt på gatan så jag blev rätt chockad, hahah.
Mitt Ice-heart kanske kommer att börja smälta här iallafall. Who knows.
 
Saknar er alla så mycket.
All kärlek i världen till er (och lite till). Ni är guld.

Kommentera

Publiceras ej