Jag var så himla lycklig när jag vaknade imorse.
 
Ni vet sådär lycklig som man bara är några fåtal gånger, när man vill slänga sig upp ur sängen trots att man bara sovit 5 timmar för att man bor i världens underbaraste stad, för att det är helg och för att det känns som att möjligheterna är oändliga.
 
Nu har jag varit här i 2,5 vecka. Förstår ni vad sjukt?!
Jag känner mig så himla lyckligt lottad. Och ska jag vara helt ärlig är det mycket på grund utav att jag till skillnad från sisådär 98% av alla Londoners bor i ett fantastiskt hus, i ett fantastiskt läge. Ett stenkast från allt. Tanken på att eventually behöva flytta får mig att vilja spy. Nej, nej nej nej nej nej.
 
Igår var jag och några tjejer vid Picadilly, gick på tre olika klubbar där och förade innan på en Pub där vi träffade ett par snubbar från MILANO (staden där tydligen alla snygga italienare bor). Och även en stad som jag jättegärna skulle vilja bo i någongång. I mean Italy, Wow wow wow.
 
Idag ska jag först äta frukost hemma at la casa och sen bege mig ut på jakt efter höstskor och en bok. Vill kunna läsa på tunnelbanan till jobbet och på kvällarna. Blir rätt mycket seriekollande på jobbdagarna om man säger så...
 
Sen ska jag träffa en tjej som heter Jenny, en bekant till en bekant. Och ikväll så ska jag förhoppningsvis om inte  min tiredness tar överhanden åka till Portobello road och äta middag med några av de au-pairer som jag umgicks med förra veckan.
 
På Onsdag nästa vecka ska jag få uppleva min första Screening med jobbet. Jag jobbar ju på ett företag som gör research om film och vad som säljer mest, etc. Och då och då har vi screenings = förhandsvisningar av en film som är på G eller kommer ut inom några månader / ett år. Detta sker efter jobbet så typ 7-23, slitigt men fortfarande kul. Vi får se filmen, men det är väldigt sekretessbelagt så kan tyvärr inte skriva vilken det är här. Oavsett ska det bli kul att bevittna hela processen, jag har ju också gjort mycket av de "prep-work" som behövs för att detta ska funka. Bland annat så måste man rekrytera folk för att komma och se filmen, då måste man alltså använda sig av något som vi kallar för "reps" folk som rekryterar folk på gatan åt oss. Man kan väl säga att det ligger betydligt mer bakom en Screening än vad man kan tro.
 
Hoppas att ni har det underbart där ni är, och att ni får världens härligaste helg. X
 


Kommentera

Publiceras ej