Halli hallå.
 
Fredag igår. Sista dagen på den första jobbveckan = Död Isabelle.
Men, trots det så hade jag bestämt träff med Cornelia, och några av hennes au-pair vänner. Tog en buss (min första busstur hoho) till Hammersmith där vi alla skulle träffas. Förade, och träffade på två till bekanta ansikten. En tjej som jobbar på ICA i spånga, och en tjej som jag träffat ute ett par gånger. Så sjukt!
 
Ännu sjukare var när jag kom hem (sprang hem i stress) möttes av en tjej som jag spelade tennis med när jag var typ 15-16 utanför min dörr. Hon stod där med de barn hon är au-pair till, PRECIS utanför min dörr?!? Vadfan är oddsen? Och här kommer jag och tror att jag aldrig kommer att träffa någon jag känner igen.
 
Vi förade på en typical english pub och begedde oss sedan till en klubb precis vid Hyde Park (supernära mig, = skönt). Det var ett afterski-tema på stället. Vi snackar shots på skidor, bowl's i renar, lyktor och trägolv. Det var superfint, ganska litet också vilket jag gillar. Och inte lika kaos-posh som de värsta klubbarna är här. Hade en bra kväll bortsett ifrån att jag var trött och hade ont i halsen. Vaknade imorse, och är nu hur förkyld som helst. JOBBIGT!! Känns faktiskt segt att vara ensam idag.. :/ Kombinationen av bakis, förkyld och sprillans ny i en stad är inge vidare. Härdar mig själv, och lär mig av varje sak som händer.
 
Fick dock lite panik av att två skitäckliga äldre killar försökte ragga igår när jag var på bussen och på bussstationen. I sverige skulle det aldrig hända på det sättet. Folk vet inte riktigt var gränsen går här känns det som. Jag var tvungen att mytta fram värsta historien om en pojkvän som jobbade här sedan 6 månader och som jag hälsar på och att vi var förlovade för att bli av med en snubbe, hahahah, låter så sjukt när jag skriver det. Men han ställde en miljon följdfrågor på allt jag sa. Som att han ville försäkra sig om att jag inte ljög...... haha. The typical post-it dude,  och i och med att jag kan inte vara otrevlig så då ljög jag som fan istället.. Kommer att börja vara otrevlig från och med nu. Eller bara låtsas som att jag är döv. 
 



Måste ta mig själv i kragen nu.
Adios <3

Kommentera

Publiceras ej